Grad Beograd objavio je idejna rešenja za prvih šesnaest stanica beogradskog metroa. Rešenja je izradio arhitektonski Studio Obe iz Beograda, a cilj konkursa bio je izbor najkvalitetnijeg idejnog rešenja sa “autentičnim stilom i konceptom dizajna”.
Budući beogradski metro trebalo bi da ima dve linije, jednu koja bi kretala iz Makiškog polja, druga iz Zemuna, a obe bi završavale (ili počinjale) svoje putovanje u – Mirijevu.
Metro stanica Mirijevo
Predviđeno je da kompletna Linija 1 na potezu Makiš – Mirijevo bude duga oko 21,1 kilometara sa ukupno 21 stanicom.
Prva metro linija je u zoni Makiškog polja planirana u dužini od oko 2,1 kilometara, da bi nakon stanice Makiš bila vođena podzemno do Mirijeva. Metro linija 1 planirana je na pravcu: Železnik – Makiš – Žarkovo – Bele vode – Trgovačka – Požeška – Park Banovo brdo – Ada Ciganlija – Sajam – Mostar – Savski trg – Trg Republike – Skadarlija – Dunav – Pančevački most – Karaburma – Ada Huja – Višnjička – Mirijevski bulevar – 7. gimnazija – Mirijevo.
U skladu sa tehničkim rešenjima, trasa je planirana po terenu na delu od stanice Železnik do stanice Makiš u dužini od 2,1 kilometara. Na ovom delu trasa se vodi kroz prostor planiranog depoa za metro i površine u funkciji saobraćaja, i ima dve stanice koje su planirane na terenu, stanice Železnik i Makiš. Uz stanicu Makiš planirana je početno-završna stanica planirane linije BG voza.
Deo trase od stanice Makiš do stanice Bele vode planira se u otvorenom iskopu u dužini od oko 2,15 kilometara.
Deonica u dužini od oko 11,2 kilometra od stanice Bele vode do stanice Pančevački most planirana je u dubokom tunelu, dok se deonica od stanice Pančevački most do Mirijeva planira u otvorenom iskopu u dužini od oko 5,7 kilometara.
izvor: beograd.rs